Кузовной ремонт

Рихтування та ремонт кузовних частин

Кузовний ремонт найчастіше потрібна автомобілів, пошкодженим в результаті ДТП. Кузовні роботи – не найпростіша частина ремонту, але тим не менше та серед них є ті, що простіше і ті, що складніше. Все залежить від того, наскільки багато етапів займе такий ремонт. Наприклад, після серйозної аварії ремонт кузова автомобіля складається з наступних етапів: розбір автомобіля, рихтування геометрії кузова, заміна вузлів, зварювальні роботи, підготовка до фарбування, фарбування та полірування і, завершальний етап, безпосередньо збірка.

Важливо розуміти, що кожна ситуація індивідуальна і ціна на ремонт кузова автомобіля залежить як від ступеня деформації кузова так і від типу автомобіля. Звичайно, якісь несерйозні неглибокі вм’ятини отрихтовать буде простіше, швидше і дешевше, ніж пошкодження або корозія, що вимагають більш ретельно опрацювання та зварки.

Надіслати заявку
Уровни тяжести кузовных работ

Рівні тяжкості кузовних робіт

Пошкодження і їх рівень тяжкості можуть бути різними, але умовно їх можна поділити на такі:

  • Важкий кузовний ремонт.Зазвичай на увазі під собою рихтування кузова автомобіля, який побував в серйозному ДТП. У таких випадках несучі конструкції та силові агрегати значно деформовані і геометрія кузова потребує відновлення до «заводських» параметрів. Без використання стапеля проведення важкого кузовного ремонту практично неможливо.
  • Кузовний ремонт середньої тяжкості.

    В цю категорію можна віднести випадки, в яких кузов авто піддався деформації, але серйозної шкоди його геометрії нанесено не було. Але без демонтажу кузова все одно не обійтися, іноді потрібно також заміна частин, які не підлягають відновленню. У цю ж категорію можна віднести частковий кузовний ремонт, як ось рихтування бамперів, крил, даху, капот, двері і так далі.

  • Легкий кузовний ремонт.

    Сюди найчастіше потрапляє рихтування кузова автомобілів, що не має відношення до ДТП. Легкий ремонт зазвичай має на увазі під собою усунення вм’ятин та сколів, які незмінно виникають при тривалій експлуатації автомобіля, а також усунення подряпин. Для легкого кузовного ремонту зазвичай не потрібно демонтаж кузова і використовуються ручні інструменти для рихтування.

      Найбільш затребуваною послугою з рихтування та фарбування авто є видалення вм’ятин і подряпин, яке не потребує фарбування, а також полірування кузова. Вони ж й найдешевші і їх можна порівняти з мийкою машини – косметичні процедури, які не завадить повторювати час від часу. Яким би дивним це не здавалося, але навіть такі дрібні косметичні роботи продовжують термін служби автомобіля. А ось фарбування або навіть відновлення геометрії кузова обійдеться дорожче, адже це більш трудомісткі процедури, що вимагають бездоганних навичок та займають відносно багато часу.

Ключевые этапы рихтовочных работ

Ключові етапи рихтувальних робіт

Чи варто говорити, що роботою з рихтування та фарбування авто повинні займатися тільки фахівці своєї справи? Звичайно, був час, коли все можна було зробити самому, але з тих пір технології набагато пішли вперед, правила, та й самі автомобілі вже набагато прогресивніше своїх предків. Так що самостійно отрихтовать авто може бути небезпечним як для самого власника, так і для всіх учасників дорожнього руху.

Надіслати заявку
Рихтовка и кузовной ремонт

Отже, розглянемо докладніше ключові етапи рихтувальних робіт:

  • Діагностика і виявлення дефектів.Спеціалістом виконується перевірка стану автомобіля, в ході якої він відзначає які деталі підлягають заміні, а які – ремонту. Якщо автомобіль після ДТП, то перевіряється також цілісність геометрії кузова, навіть якщо ДТП складно назвати «серйозної». Зсув несучих частин все одно можливі.
  • Розбирання.В залежності від результатів діагностика на цьому етапі може здійснюватися зняття навісних елементів, дзеркал, демонтаж салону, двигуна, стекол і так далі.
  • Ремонт кузова автомобіля.Цей етап включає всі основні роботи по усуненню вм’ятин (і опуклостей), стяжка та розтяжка пошкоджених елементів і, якщо потрібно, зварювальні роботи. Це трудомісткий процес, який не терпить поспіху, оскільки помилки неприпустимі. Саме з цієї причини рекомендується звертатися тільки до фахівців своєї справи, які зможуть відновити геометрію кузова, прийнявши до уваги всі заводські контрольні точки та розміри для кожної марки, моделі й модифікації автомобіля. До того ж для витяжки лонжерона (одна з найважливіших несучих деталей кузова будь-якого авто) потрібне спеціальне обладнання, а саме стапель. Тільки з його допомогою можна якісно та точно відновити геометрію кузова до «вихідних» заводських параметрів. По завершенню основного та найскладнішого пласта робіт, фахівець обов’язково перевіряє всі шви й зазори. До наступного етапу можна переходити, лише переконавшись напевно, що ремонт виконаний по вищому розряду.
  • Приготування кузова до фарбування.Всі поверхні, що підлягають фарбуванню, вимагають особливої підготовки. Тут теж є свої технологічні норми, дотримання яких є обов’язковим. Поверхня кузова, на яку буде згодом нанесена фарба, повинна бути чисто відшліфована і, якщо потрібно, додатково прошпатлевать (після чого знову потрібно шліфування). Для грунтування використовується особлива грунтовка, яка підвищує адгезію та має антикорозійний ефект. Далі йде ще одна ретельна перевірка оброблених поверхонь.
  • Фарбування.На цьому етапі фахівець максимально точно підбирає потрібний відтінок та специфіку фарби й приступає до фарбування кузова. Чергова причина, по якій якісне фарбування автомобіля самостійно провести неможливо – на автостанціях користуються спеціальними камерами, в яких підтримується оптимальна температура, фільтрація і вентиляція. Для того, щоб фарбування була ідеальною, проводиться також полірування.
  • Завершальні кузовні роботи та сбір.Здійснення збірки кузова автомобіля можливо тільки після остаточного затвердіння і висихання фарби. На даному етапі можливе усунення дрібних дефектів фарбування, за бажанням можлива додаткова полірування, мийка та нанесення спеціального захисного покриття.

Це все ключові етапи рихтувальних робіт, що застосовуються для рихтування різного ступеня складності. У дуже рідкісних випадках рихтування не вимагає зйому та демонтажу кузова.

Технологии рихтовочных работ

Технології рихтувальних робіт

Вирівнювання деталей кузова – робота, яку можна порівняти з роботою ювеліра, оскільки вона вимагає точності та терпіння. Зрештою, важливо повернути привабливий зовнішній вигляд кузова, а «навмання» це зробити не вийде. Для проведення якісного вирівнювання немає нічого кращого впевнених рук досвідченого фахівця. Отже, які ж існують технології проведення рихтувальних робіт?

  • Вистукуванням.Самий класичний варіант, який підходить для всіх видів пошкоджень, навіть для найбільших. Деформована частина кузова розміщується на ковадлі та вм’ятина вистукувати зі зворотного боку. Можливий також нагрів металу, але це вимагає особливої обережності, оскільки перегрівом можна порушити його структуру.
  • Гачком.Складний варіант, який працює для кузовного ремонту середньої складності. Але для застосування цієї технології в деталі кузова просверливается отвір для спеціального гака, за допомогою якого вм’ятина «витягується». Згодом отвір піддається шпаклівки і фарбування.
  • Вакуумом.Саме прогресивне рішення з усіх, але підходить скоріше для «косметичних» і несерйозних вм’ятин. Все робиться за допомогою вакуумної присоски і гвинтового механізму – перша потрібна для того, щоб «присмоктатися» до вм’ятині, а механізм – для того, щоб «витягнути» цю саму вм’ятину. Якщо робити все досить акуратно та не поспішати, за допомогою вакууму вм’ятину можна витягнути настільки філігранно, що не буде потрібно навіть наступних доопрацювань (фарбування, усунення подряпин і так далі).
Рихтовка кузова

Що потрібно знати про рихтування алюмінієвих деталей

Сьогодні алюміній використовується в конструкції кузова майже повсюдно, адже він недорогий і легкий. Але в той же час, алюміній дуже погано піддається ремонту і рихтування – найчастіше такі деталі набагато дешевше та простіше просто замінити. Якщо ж деталь з якихось причин замінити не можна, то впорається з ремонтом алюмінієвих деталей кузова може аргон зварювання.

Специфіка аргонової зварки така, що підготовка деталей вимагає особливого підходу, та й спеціального зварювального устаткування. Рихтування алюмінієвих деталей сьогодні досить затребувана, тому СТО обживаються і потрібним обладнанням, і потрібними фахівцями.
Некоректний ремонт алюмінієвих деталей може тільки погіршити ситуацію.

Тому дуже важливо знайти фахівця, який напевно знає як працювати саме з цим металом – в такому випадку, дотримуючись певних правил, ремонт алюмінієвих деталей може виявитися навіть більш простим, ніж ремонт сталевих.

Рихтовка алюминиевых деталей

У машинобудуванні використовуються різні види алюмінію – від дуже м’якого до дуже твердого (деталь не буде навіть гнутися, а відразу зламається). Принципова відмінність сталі та алюмінію в тому, що останній не має «пам’яті», тобто не прагне повернутися в той стан і положення, яке йому було віддано. Саме тому для рихтування алюмінієвих деталей потрібен інший підхід.

Для роботи з вм’ятинами на алюмінієвих деталях кузова, їх потрібно розігріти. Деталь швидше за все буде зламана, якщо намагатися вирівняти її «на холодну». Оптимальна температура для ремонту алюмінієвих деталей кузова – між 200 і 300 градусами Цельсія. У цьому проміжку алюміній стає пластичним і втрачає жорсткість. При цьому, не слід забувати, що алюміній дуже швидко остигає, тому робота повинна проводиться максимально швидко.

У підсумку варто зазначити, що найкраще залишати рихтування та фарбування авто перевірених фахівців своєї справи. «Самоделки» можуть погіршити ситуацію та деталь, яку можна було виправити за допомогою всього лише вакуумної рихтування, доведеться зовсім замінити. Що, звісно ж, вийде набагато дорожче. Тільки хороший фахівець може провести відновлення геометрії кузова відповідно до стандартів й рекомендацій виробника.

Надіслати заявку